Politiet og forsvaret

Gik fra 3 ugers personlig træning til optagelse i forsvaret! 

Navn: Julie Nierhoff Alder – 22 år –  Søger optagelse til forsvaret 
Jeg kontaktede Peter, da jeg gerne ville forbedre min coopertest og styrke til min optagelsesprøve til Forsvarets sprogofficeruddannelse. Det blev til 5 træninger over 3 uger, hvor jeg selv trænede ved siden af. Jeg startede med at kunne løbe lige over 2400 m og sluttede på 2465 m, og ved optagelsesprøven (en lille uge efter sidste træning) løb jeg 2550 m. Det var en meget større forbedring, end hvad jeg overhovedet turde håbe på!
Det har været en rigtig god oplevelse at træne med Peter, og jeg kan klart anbefale ham til andre, som vil forbedre deres løb eller få mere struktur på det. Han har set på min løbeteknik, vi har løbet en masse 1200 m intervaller og lavet TRX-træning. Det har været fedt, hårdt og intensivt, og Peter har været utrolig forberedt til hver eneste træning.

Kirstine forbedre hendes løbestil og fandt motivation på en 2400 m test

Navn: Kirstine Grandahl Alder – 22 år –  Søger optagelse til forsvaret
Jeg tog kontakt til Peter da jeg manglede noget struktur på min løbetræning, da jeg aldrig har synes løb var det mest fantastiske. Og jeg var gået lidt i stå. Jeg har haft et 5 ugers forløb, med en ugentlig træning med Peter. Derudover har jeg trænet selv 2 gange om ugen, bestående af en restitutions tur og 1x interval, samt der er blevet kørt teknik til hver træning.
Derudover har jeg styrketrænet 3 gange om ugen og haft tid til boksetræning også. På mit første møde med Peter, var mit fokus, bare jeg skulle være en hurtig løber, og skulle forbedre min tid på en 2400 m. Men efter min første træning, og en løbestilsanalyse senere. Var mit fokus flyttet. Jeg havde en del på min løbestil, der kunne optimeres, for at blive en bedre løber og bruge mindre energi, når jeg løb.
Jeg skal i den grad love for at min løbestil, er blevet ændret de sidste 5 uger, der er stadig lidt at arbejde med, for man kan altid blive bedre! Peter er som træner meget dedikeret, og god til at presse en. Peter har ikke bare gennem intervaltræning og teknik træning forbedret min løbestil, men også givet mig nogle redskaber, som jeg selv kan arbejde videre med, hvilket var et ønske jeg havde da jeg startede mit forløb. Peter får i min varmeste anbefaling med på vejen og det ikke sidste gang, jeg har et forløb hos ham!
Skærmbillede 2017-01-11 kl. 23.45.55

5 ugers løbetræning med 1,5 min tidsforbedring på 12:55 min til 11:28 min – 2400m 

Navn: Jakob Rosenlund – Alder: 22 år – Søger optagelse til politiet 
Jeg har haft den store fornøjelse af at træne sammen med Peter i 5 uger. Peter har givet mig råd og vejledning, som har gjort, at jeg har opnået mine mål. Da jeg kom til Peter havde jeg problemer med smerter i mine skinneben under og efter løb. I den anledning lavede Peter og jeg noget teknik samt styrkeøvelser, som har gjort, at jeg i dag kan løbe uden smerter. 
Det har samtidig været meget motiverende for mig at gå hos Peter, idet jeg har kunne se drastiske fremskridt under vores 5 ugers løbetræningsforløb 1 gang om ugen. Jeg har været yderst tilfreds med forløbet og har fået opfyldt mine mål. Jeg kan derfor kun anbefale Peter Liljensten som personlig træner og løbecoach til jer, som ønsker gode resultater.

Hurtighed på 2 uger til politiets fysiske prøve 

Navn: Sebastian Christiansen – Alder: 25 år – Søger optagelse til politiet 
Jeg fik en (lidt) uventet invitation til politiets optagelsesprøve, som kun lå to uger efter. Politiets optagelsesprøve er meget hård fysisk, og jeg følte mig derfor nødsaget til at tage professionel hjælp i brug, hvis jeg skulle blive klar og bestå den. Det var her jeg hyrede Peter og hold k*** hvor har det hjulpet. Vi var i tidspres, så vi skulle ha’ lagt så mange træningspas ind som muligt på de to uger.
Det blev til en træning hver anden dag – seks gange totalt, hvor der blev lagt fokus på løbeteknik, intervaltræning og udholdenhed. I mellem disse træninger, skulle jeg selv styre min restitution og mertræning/styrketræning. Her to dage inden prøven har jeg rykket mig fra en pace 5.00-5.10 min/km til 4.40-4.50 min/km, hvilket bestemt må siges at være fremskridt. Et sådan fremskridt tror jeg ikke jeg kunne ha’ klaret selv på så kort tid. Tak Peter!

5 ugers løbecoaching med 39 sek tidsforbedring på 11:39 min til 11:00 min – 2400m 

Navn: Klaus Bloch Moeller – Alder: 24 år – Søger optagelse til politiet 
Jeg hedder Klaus og jeg er 24 år gammel. Jeg kontaktede Peter i forbindelse med, at jeg trænede til politiets optagelsesprøve. Løbetræning har aldrig været en stor fornøjelse for mig, hvorfor det også i denne forbindelse var det af træningen, der havde fået mindst opmærksomhed. Straks efter jeg havde kontaktet Peter, lagde vi sammen en plan for, hvad mit 5-ugers forløb skulle byde på.
Træningen bestod af intervaller på alt fra 400 meter til 1200 meter samt flere restitutionsture. Peters træning var altid tilrettelagt og han var altid klar over, hvad den enkelte træningsdag skulle bestå af. Udover intervaller og restitutionsture, blev der indlagt teknikøvelser, som skulle være med til, at forbedre løbeøkonomien.
Med Peters hjælp og den strukturerede træning, gik jeg på 5 uger fra, at kunne løbe 2400 meter på 11 minutter og 39 sekunder, til at kunne løbe 2400 meter på rent 11 minutter. Dette var på trods af manglende træning fra min side under 14 dages ferie i udlandet. Der er ingen tvivl om, at jeg ville have forbedret mig yderligere, hvis jeg havde fulgt træningen til punkt og prikke. Peter får helt sikkert mine varmeste anbefalinger med på vejen!
Peter Liljensten – Din personlig træner og løbecoach ekspert – E-mail: hej@peterliljensten.dk  – Telefon: +45 5042 5816