Peter Liljensten i pressen

PETER LILJENSTEN I PRESSEN

Som professionel personlig træner og løbecoach har jeg med mere end 10 års erfaring, trænet rigtige mange kunder på forskellige træningsniveauer. Alt fra ungdoms fodboldspiller, til store virksomheder, som har fået en sundere livsstil og øget performance.

Jeg har skabt virksomheden Peterliljensten for at kunne hjælpe en masse mennesker med at få opfyldt deres ønsker og mål. Men også for at undgå dårlig coaching, som man tit får smidt i hovedet mange steder man søger hjælp. 

Jeg har både været i Det Grønne OmrådeFit Living´s Løbeskole, Eurowoman online web magasin, DR3 morgengymnastik og i starten af 2016 medvirker jeg i Løbemagasinet, hvor jeg viser dig en masse gode træningsøvelser, så du kan blive en bedre løber uden at få løbeskader.

Tryk for at læse mere

Læs om mig i Det Grønne Område

Ideen med at starte egen virksomhed, har jeg altid haft, men ikke gjort noget ved. Så da jeg fandt ud af, at løb er Danmarks største sportsinteresse, og jeg kunne se, at folk løb meget forskelligt, kom ideen til at hjælpe en masse mennesker.

Peter Liljensten er personlig træner og løbetræner for Det grønne område

Læs om mig Fit Living Løbeskole

Er du klar til at løbe hurtigere eller længere − eller måske begge dele? Så snør skoene, for her får du opskriften og sommerens bedste løbeprogrammer til både den korte og lange distance med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

klarparat

To ting jeg gør, når jeg træner for mig selv, som jeg ikke vil indrømme

Velfortjent snack efter træning
– Efter en lang løbetur om søndagen skal der energi indenbords – og selv om jeg har forbrændt masser af kalorier, hvad er så bedre end at forkæle sig selv med en jordbærkage fra bageren? Det sker altså tit…

Humor for fulde drøn
– Jeg hører altid Langt fra Las Vegas på cyklen på vej ud til mine kunder. Det har jeg det skide sjovt med, og så er jeg klar til at være den sjoveste træner fuld af godt humør og god energi med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

Personlig-løbecoach-Peter-Liljensten-i-Fit-Living

Kan du komme i TOP FORM på 6 uger?

“Jeg er så vild med resultatet”

Laila på 36 år, var træt af vægten og havde mistet glæden ved at løbe. Den fandt hun i den grad igen med intervalløb, trappe, teknik og helkrops styrketræning, som hun har trænet fem gange 30 minutter om ugen både hjemme i stuen og ude i naturen. Laila har holdt to hviledage, som var forskundt fra hinanden, så hun har kunne restituere fuldt ud fra de hårde træningsdage med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

Top-form-på-6-uger-med-Peter-Liljensten-i-Fit-Living-1024x685

45 Fantastiske løbetips der gør en forskel

JUBIIII – Så er jeg med i Fit Living magasin, hvor jeg har skrevet om 3 løbetips det kan gøre en stor forskel, som aktiv løber. Ja især hvis du ønsker at blive en verdensmester på dit helt eget træningsniveau. Se om du kan finde de 3 tips i deres magasin med din personlig løbetræner Peter Liljensten. Du for lige en af dem her:

“Er tiden knap, så kombiner små intervaller med forskellige kropsøvelser. Det er en god kombination, og du kan nå meget på 30 minutter. (PL)”

45-tips-fra-Fit-Living-780x518

Kom i superform 8 dage

Er det lige nu, at du trænger til at give formkurven et kick opad, så du kommer godt i gang efter ferien? Prøv vores skrædersyede program med både løb og styrketræning og se, hvor meget du rykker dig på bare otte dage med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

Du kan læse hele artiklen her:

Skærmbillede-2016-08-24-kl.-11.45.38-780x521

EUROWOMAN 

Lidt om artiklen

Personlig træner og løbecoach Peter Liljensten er stor tilhænger af planken, der styrker og stabiliserer din kropsstamme, så du får en stærk ryg og lænd og en flad, tonet mave. Peter vil i den kommende tid give dig inspiration til en sundere livsstil på Eurowoman.dk.

Samarbejde-med-Eurowoman

DR3 MORGENGYMNASTIK 

Morgengymnastikken – Intervaltræning – Del 1| DR3

Jeg har været så heldig, at blive en del af morgengymnastikken på DR3. Som er et program, der for dig op af sofaen kl. 07:00 om morgen, så der er ingen undskyldninger for at komme i gang med træningen. Så hvis du har 9 minutter, og gerne vil forbrænde en masse kalorier, så kan du følge med, hvor jeg viser dig en masse intervaltræning.

DR3 MORGENGYMNASTIK 

Morgengymnastikken – Intervaltræning – Del 2| DR3

Jeg har været så heldig, at blive en del af morgengymnastikken på DR3. Som er et program, der for dig op af sofaen kl. 07:00 om morgen, så der er ingen undskyldninger for at komme i gang med træningen. Så hvis du har 9 minutter, og gerne vil forbrænde en masse kalorier, så kan du følge med, hvor jeg viser dig en masse intervaltræning med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

DR3 MORGENGYMNASTIK 

Morgengymnastikken – Løbeteknik – Del 1| DR3

Jeg har været så heldig, at blive en del af morgengymnastikken på DR3. Som er et program, der for dig op af sofaen kl. 07:00 om morgen, så der er ingen undskyldninger for at komme i gang med træningen. Så hvis du har 9 minutter, og gerne vil forbrænde en masse kalorier, så kan du følge med, hvor jeg viser dig en masse tekniktræning med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

DR3 MORGENGYMNASTIK 

Morgengymnastikken – Løbeteknik – Del 2 | DR3

Jeg har været så heldig, at blive en del af morgengymnastikken på DR3. Som er et program, der for dig op af sofaen kl. 07:00 om morgen, så der er ingen undskyldninger for at komme i gang med træningen. Så hvis du har 9 minutter, og gerne vil forbrænde en masse kalorier, så kan du følge med, hvor jeg viser dig en masse tekniktræning med din personlig løbetræner Peter Liljensten.

MAGASINET BRYLLUP & FEST

KOM I KJOLEFORM 

Et kommende bryllup er en god anledning til at kridte løbeskoende, komme i træningstøjet og få masser energi under planlægning og komme i kjoleform. Uanset om du skal tabe dig, ønsker at komme i bedre form eller få ny energi, kan en personlig træner hjælpe dig med, at nå dine mål og holde motivationen i gang. Få sved på panden med personlig træner og løbecoach Peter.

Kom-i-kjoleform-inden-dit-bryllup-780x489

Løbeteknik træning med fem teknikøvelser 

Måden, du løber på, kommer helt tilbage fra din barndom, og når du først er blevet voksen, kan det være svært at rette dit bevægelsesmønster og bygge en ny løbestil op. Du kan dog gøre rigtig meget for at optimere din løbeteknik og din løbeøkonomi. Som personlig løbecoach giver jeg dig her et indblik i løbeteknik samt et par øvelser, du selv kan arbejde med.

Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig: 

Løbeteknik-træning-med-Peter-Liljensten

Test din kondi – med en coopertest og Bip-test 

Vil du gerne have en status for din løbekondi, så er en selvtest altid et godt sted at starte. Personlig træner og løbecoach eksperten Peter Liljensten giver her et godt indblik i de to testmetoder Coopertesten og Bip-testen.

Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig til kondi: 

Skærmbillede-2016-08-24-kl.-22.45.01

Forebyg dine løbeskader 

VI vil alle gerne vige udenom løbeskaderne, og faktisk er der en række forholds og huskeregler, som mindsker risikoen. Personlig løbecoach Peter Liljensten giver dig her sine bedste råd til forebyggelse af løbeskader.

Læs med her, når Peter Liljensten guider dig til forbyggelse af løbeskader: 

Skærmbillede-2016-08-25-kl.-08.03.34

Få det optimale ud af din intervaltræning 

Det er mange forskellige måder, du kan bygge din intervaltræning op på, men der er dog en række regler, du bør følge, hvis du vil have det optimale ud af intervallerne. Det primære formål med intervaltræning er, at forbedre konditionen (maksimal iltoptagelse) og sprintevnen på de sidste meter (hastighedsteknik). Dette opnår du ved at belaste kredsløbet mest muligt i så lang træne med en intensitet, der ligger tæt på den maksimale iltoptagelse, i det omfang der er muligt.

Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig til effektiv intervaltræning: 

Skærmbillede-2016-08-24-kl.-22.47.58

Sådan får du variation i din løbetræning

Det er både sjovt og effektivt at tænke variation ind i din træning. Personlig løbecoach Peter Liljensten giver her sine bedste råd til bakke trappe og strandtræning, så det er bare med at komme godt igang med træningen.

Sådan for du variation i din løbetræning med din personlig løbetræner

Sådan-for-du-variation-i-din-løbetræning-med-din-personlig-løbetræner-1

Sådan kommer du af med mormorarmene!

af personlig træner og løbecoach Peter Liljensten

Peter Liljensten er professionel personlig træner og løbecoach gennem 10 år – og er netop blevet færdig med sin nye bog “Bliv en bedre løber – uden skader med teknik, skadesforebyggende øvelser intervaltræning”. Peter bidrager løbende til vores “Health”-afdeling, i form af kost – og træningsråd.

Oplever du tit, at for hver gang du vinker eller bare det at du løfter dine underarme, så slasker huden under armene voldsomt? Jeg vil her give dig mine bedste træningsråd til, hvordan du bedst kan komme dine mormorarmene til livs!

Læs mere her: Sådan kommer du af med mormorarmene

Sådan-kommer-du-af-med-mormorarmene-af-Peter-Liljensten-780x429

Sådan gør du din træning til en succes!

af personlig træner og løbecoach Peter Liljensten

Ønsker du at blive en verdensmester ud fra din træning, så du kan slå alle dine konkurrenter med success?

Det er især vigtigt, at du ved præcis, hvad du vil, skal og hvordan du skal gøre det. Prøv at stil dig selv disse 4 spørgsmål og få verdensmester-success med din træning hele vejen.

Læs mere her: Sådan gør du din træning til en succes!             

Sådan-gør-du-din-træning-til-en-succes-af-Peter-Liljensten--780x435

Få det maksimale ud af din træning: Sådan prioriterer du din tid

af personlig træner og løbecoach Peter Liljensten

Her får du fem rigtig gode træningsråd til, hvordan du nemt kan få din træning til at passe ind i din dagligdag. 

Du skal være indforstået med, at den er der. Du er rigtig god til at fortælle dine venner og familien, at du ikke har tid til det ene eller det andet, især hvis der er andre ting, der også trækker.

Læs mere her: Få det maksimale ud af din træning

Få-det-maksimale-ud-af-din-træning.-Sådan-prioriterer-du-din-tid-af-Peter-Liljensten--780x434

Hvornår på dagen er det bedst at træne?

Det kan være nemt at finde på dårlige undskyldninger, når der skal trænes igennem – især hvis vejret ser øv ud. Men hvilket tidspunkt på dagen er det mest optimalt at få trænet? Faktum er, at det faktisk er meget individuelt fra person til person. Det vil jeg forklare nærmere:

Læs mere her: http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/hvornaar-paa-dagen-er-det-bedst-at-traene/

Hvornår-på-dagen-er-det-bedst-at-træne-Med-din-personlig-træner-780x436

Hvorfor er det vigtigt at varme op inden træning? 

Måske kommer du til at tænke tilbage på folkeskolens idrætstimer, når du hører ordet ”opvarmning”… Dengang var det typisk obligatorisk, inden idrætstimen for alvor kunne gå i gang, og derfor også noget man skulle piskes igennem… Siden da har du muligvis givet mere og mere slip på det igen, fordi det ikke ligefrem vækker gode minder.

Du kan læse mere her:

http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/derfor-er-det-vigtigt-at-huske-opvarmningen/

Hvorfor-er-det-vigtigt-at-varme-op-inden-træning-af-Peter-Liljensten--780x428

Team ChriChri Bootcamp uge 1:

med Personlig træner Peter Liljensten

NU er jeg kommet godt i gang med min første Bootcamp. I mandags kickstartede jeg, Team ChriChri bootcamp, som to de første spæde skridt imod, hvad der forhåbentligt bliver en sundere livsstil. De næste 4 uger, to gange om ugen vil de blive trænede af mig, som professionel personlig træner og løbecoach. Der vil udelukkende være fokus på styrke- og stabilitetstræning, og så har de også fået en kostplan, som jeg forventer, at de  følger til punkt og prikke. Som jeg selvfølgelige håber, at de retter sig efter 110 %.

Du kan læse mere her: http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/team-chrichri-paa-bootcamp/

ChriChri-Bootcamp-uge-1-med-Peter-Liljensten-Løbecoach-780x443

Team ChriChri Bootcamp uge 2:

med Personlig træner Peter Liljensten

Den første uge ChriChri Bootcamp er overstået, og jeg må sige, at de er blevet banket godt igennem af deres personlige træner og løbecoach, Peter Liljensten. Alle muskler i kroppen er blevet rørt, og de har været godt ømme og måske en smule ynkelige… Men det skal bestemt ikke forhindre dem i at tage en uge mere. Den står samlede på 4 ugers træning af 8 timer.

Du kan læse mere her: http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/chrichri-bootcamp-vores-treaningsprogram/

ChriChri-Bootcamp-uge-2-med-deres-personlig-træner-780x429

Team ChriChri Bootcamp uge 3:

Det har for mange af team ChriChri været en udfordring, og det har været hårdt at omlægge gamle vaner og gå helhjertet ind i det her træningsforløb. De må også indrømme, at de er faldet i fælden og haft “cheat days”, hvilket også har kunnet følge med i på Instagram. Nogle gange er en burger bare det, de har brug for…Så er de i fuld gang med den 3. uge af min bootcamp. Selv om det har været hårdt at starte op, er tiden alligevel gået stærkt.

Du kan læse mere her:

http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/chrichri-bootcamp-uge-3/

24

Resultatet af 4 ugers ChriChri Bootcamp

ChriChri Bootcamp er nået til vejs ende, og de har nu været i gennem hele 5 træningssessions pr. uge i fire uger. Det har kostet dem en del blod, sved og tårer, men nu er de endelig i mål, og de er superstolte af at have gennemført. Men hvad fik de egentlig ud af de fire uger?

Det kan DU læse om, når vi giver jer dommen over vores fire ugers bootcamp med den personlige træner og løbecoach Peter Liljensten.

Du kan læse mere her:

http://www.chrichri.dk/foodhealth/health/2016/04/chrichri-bootcamp-resultatet/

asdsa

LØB UDENOM EN LØBESKADE

Denne artikel er skrevet af Peter Liljensten, som er løbecoach ekspert på Motion-Online.dk 

Hvordan kommer du en løbeskade til livs? Med udgangspunkt i forståelsen for løbets fysiske love og kroppens mekanik. Vil jeg give dig mit bud på hvordan du med en simpel tilgang løber udenom de forbande løbeskader.

http://www.motion-online.dk/lobeskade/

Løb-udenom-en-løbeskade-med-løbetræner-Peter-Liljensten
Peter Liljensten – Din personlig træner og løbecoach ekspert – E-mail: hej@peterliljensten.dk  – Telefon: +45 5042 5816